THOUSANDS OF FREE BLOGGER TEMPLATES

Thursday, December 13, 2007

Kehidupan di Jeddah.

Bangsa, nak kata ramai orang Arab, tak jugak, tapi, nak kata sikit pun tak jugak. Kat sini ramai orang dari negara luar seperti Filipina, China, dan Jepun. Malah ada yang dari negara yang jauh seperti Turki, Scotland, dan Jerman. Kalau dari segi agama pulak, ramai yang beragama Islam dan Kristian.

Walaupun berlainan agama dan bangsa, mereka tetap saling tolong-menolong seperti aur dengan tebing. Kat sini kalau nak keluar rumah orang perempuan kena pakai abaya(jubah hitam). Tak kira Islam ataupun bukan Islam. Tapi bagi yang beragama Islam kena pakai tudung. Orang kat Arab memang peramah tak macam orang melayu. Undang-undang kat sini ketat sangat. Contohnya kereta lebih line traffic light sikit je kena saman SR300(lebih kurang RM300).

Kat sini diorang cakap bahasa Arab dan bahasa Inggeris je. Bahasa inggeris aku dahlah lemah walaupun aku belajar kat sekolah. Bahasa Arab aku lagilah lemah.

P/S
Rajin-rajinlah belajar bahasa asing. Mempelajari bahasa asing itu sunat bagi umat Islam.



Kiamat Sudah Dekat.

Kiamat memang semakin dekat dan sekarang dah betul-betul dekat. Ada sumber mengatakan matahari yang selalunya terbenam disebelah barat akan terbenam disebelah timur. Planet Bumi yang kita duduki ni pun perlahan-lahan keluar dari orbit.

P/S
Rajin-rajinlah menunaikan ibadah. Jangan malas. Lebih-lebih lagi kiamat sudah dekat.

0 komen: