THOUSANDS OF FREE BLOGGER TEMPLATES

Monday, June 16, 2008

Madinah Al-Munawwarah

Khamis malam jumaat yang lepas kitorang (my family n I) pergi ke Madinah. Sebenarnya plan nak pergi hari Rabu, tapi ada orang buat makan-makan untuk kitorang yang dah nak balik mesia. Kitorang balik semula ke Jeddah pada hari Sabtu malam Ahad. Berapa hari ya?

Selama aku ada kat Madinah, aku tinggal kat Hotel Mawaddah (bukannya first time aku tinggal kat hotel tu, dah kali kedua). Aku sampai kat Madinah pada pukul 2.30 pagi. Pukul 3 pagi sampai kat hotel. Pukul 4 pergi Masjid Nabawi (jarak masjid dengan hotel hanya selang satu hotel), solat subuh.

Hari Jumaat kitorang rehat je kat dalam hotel. Pada hari Sabtu, aku terlewat solat subuh, pastu aku pergi masjid solat sorang-sorang. Hari tu jugak, aku pergi lawat Masjid Quba’, Masjid Qiblatain (masjid 2 qiblat), Masjid Tujuh (tahu-tahu sendirilah) n Bukit Uhud. Sebelum ni dah pergi dah…

Sebenarnya aku malas nak tulis banyak-banyak, letih pulak jari aku menaip. Untuk lebih detail Klik ini. Tu pun kalau ada la.

1 komen:

Wan Ahmad Faiz said...

Muhtaram Nak Ke Chating Petang Nii Waktu Malaysia Pukul Lapan Waktu Sana Pukul Lima Ke Pukul Empat Tak Ingat Dah Tapi InsyAlah Aku Takkan Lupa Nak Chating Ngan Mung Petang Ni(Petang Tuu Waktu Mekkah Ye) Ok! Assalamualaikum...